luni, 4 iulie 2011

 Un fel de Artist Statement

  Aspirația mea aș putea spune că este aceea de a capta momentele unice și perfecte în consistența lor, să surprind ceea ce nu poate fi văzut cu ochiul liber, dacă se acordă o atenție specială și o percepție cât mai deschisă spre a descoperi lucri mereu noi. Nu aș putea spune că mă fascinează fotografia comercială, aș spune mai degrabă că este necesară pentru îndeplinirea anumitor cerințe ale existenței noastre pe aceasta planetă, substituirea unui loc de muncă pentru a avea din ce trăi. Ca și artist, am să vorbesc despre ceea ce mă leagă de artă, de ceea ce fac, de ceea ce mă conectează spre această profesie. Sensibilitatea este una din calitățile pe care mi-ar plăcea mereu să le pot întipări în lucrările mele.
    Îmi place să observ momente speciale, unice, cum fiecare picătură de lumină atinge natura. Momente speciale, care necesită o finețe sau o sensibilitate mai mare pentru a putea fi observate, percepute. Fotograful trebuie să fie deschis, să nu-i fie teamă de ceea ce poate descoperi. E ca și cum, într-o mare de zgomot, el caută liniștea, el o observă, indiferent cât zumzet este în jurul său. Îmi place frumusețea, acea frumusețe naturală, pură, specială, care nu este murdărită de societate, de prejudecăți, care se află aici, dar nu este observată. Deși ne putem bucura de aceste lucruri și cu ochii liberi, sau cu sufletul, am simțit nevoia de captare, de imortalizare a momentelor unice, pentru a arăta și altora, ce am observat, și am simțit în momentul în care am văzut și am trăit acele momente. Este ca o arhivă a stărilor mele interioare, o arhivă a evoluției mele, pe de o parte spirituale dar și tehnice, ce îndeplinește  nevoia de a mă cunoaște pe mine însumi și de a mă face cunoscută prin munca mea.
    Cel mai mult, îmi place faptul că, am libertate în a lucra, ca și tehnică, tematică, pot să-mi imprim personalitatea, să modelelz lucrarea, să o creez așa cum dorește sufletul meu. Mereu și mereu descopăr câte ceva nou, niciodată nu este la fel, intervine mult mai greu pasivitatea și plictiseala sau rutina. Mereu lucrez cu oameni diferiți, unici , simpli, complecși, cu natura, a cărei splendoare este întotdeauna nemărginit.
 Este o modalitate foarte bună de a te exprima, are nenumărate perspective, poate fi interpretată de fiecare individ în parte, poate transmite sentimente, emoții, mesaje.
    Nu aș putea spune că am un stil propriu, dar aș putea afirma faptul că am perioade de timp în care lucrez cu stiluri foarte diferite. Inspirația este un lucru extrem de important. Momentul creației trebuie să aibă un ritual propriu și personal, să fie asemeni unei contemplări în fața divinului, în care să ne lăsăm purtați de razele de lumină care aduc cu ele sensibilitatea și excelența supremă.
     Explorez teme precum nudul, deoarece sunt fascinată de multitudinea de posibilități de a crea întregi universuri, poate chiar și galaxii în care zburdă ninfe și elfi încununați cu măiestria naturii.
    Lucrările prezente aici fac parte din lucrarea mea de licență, dar sunt și proiecte personale în mare parte. Stilul pe care îl prezint aici este acela de fotografie alb-negru cu intervenții asupra atmosferei, deoarece doresc să surprind momente și stări diferite. Starea acvatica, fluidizarea ne duce cu gândul la spirit, la suflet, la ușurința cu care ne putem strecura din viață în viață, dar și la complexul de energii care ne unește cu cosmosul.  Texturile pe care le-am folosit sunt încercări de a manifesta o lume care este diferită de cea în care ne unduim zilnic, sunt o chemare a unor amintiri și memorii antice și de demult, care înmuguresc pe zi ce trece și dau naștere unor nebuloase infinite.  
   Atunci când persoanele îmi văd lucrările mi-ar plăcea să simtă ce am simțit și eu în momentul în care am creat acele imagini, în momentul în care am fost în acel loc, timp și spațiu, să simtă măcar o picătură de liniște, sau o emoție legată de acea imagine fotografică, depinzând de ceea ce aceasta reprezintă. În rest, prefer ca imaginile să vorbească de la sine. 



3 comentarii:

  1. Imi place foarte mult ce vad si ce citesc pe blogul tau Petra, cu atat mai mult regret acum ca viata ne-a oferit prilejul sa ne cunoastem la Cluj,si am ratat amandoi momentul, cred ca am fost stapaniti fiecare de un alter ego, care nu a dorit ca intalnirea noastra sa se intmple, pe taramul artei vizuale la facultatea voastra...

    Sper egoul nostru bun, sa ne mai acorde o shansa...succes in noile tale proiecte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc tare mult pentru cuvintele frumoase! :) Apreciez mult!Vor mai fi ocazii cu siguranță.

    RăspundețiȘtergere